torsdag 3 april 2008

Valpen är här!!!

För alla er nyfikna så kan jag säga att valpen har kommit. Skriver mer senare, måste ta hand om hundarna först.
Klockan 23.47, nästan när jag skulle gå o lägga mig, ringer Eva: "Jag åker till djursjukhuset nu, följer du med?".
På med kläderna och ut och kissa hundarna och sen i bilen.
Vid sjukhuset var det ganska lugnt, en berner sennen tik var i rummet mittemot, hon valpade också. Veterinären kom in och kände på Siiri. Sen fick vi vänta lite innan vi gick bort till röntgen för att se vad som fanns i magen. Det var som vi trott innan, en valp. Frågan var väl om vi skulle få ut den levande eller ej. Veterinären kunde mäta skallens bredd och Siiri´s bäcken, valpen var stoooor!!
Beslutet blev kejsarsnitt. Vi fick gå in i "vårt" rum och vänta lite innan dom hämtade Siiri. Veterinären sa att operationen kunde ta ungefär en timme. Så det blev ännu mer väntan. Men vi hade ganska roligt iaf...vi pratade om videorna i "America´s funniest home videos", sen läste vi lite tidningar och så hade dom gratis kaffe.
Ca en timme senare kommer dom in med en liten krabat...valpen. Det blev en hane. Han var stor, ungefär som dom brukar vara vid en veckas ålder. Fin teckning. Han var ganska lugn till en början men sen började han "prata" lite och kräla framåt.
En stund senare kom Siiri in. Hon var fortfarande lite vinglig efter operationen. Hon fick lägga sig ner på några filtar och så fick valpen ligga hos henne. Han var ganska envis och skulle inte dia, även fast Eva försökte få honom att smaka lite.
Siiri fick ligga kvar en stund med dropp innan vi åkte hem. Klockan hann bli 04.45 innan vi var hemma.
Jag gick hem för att sova men Eva sa att han hade börjat dia när Siiri lagt sig till rätta i valplådan.
Mina hundar blev riktigt nyfikan när mina händer luktade valp. Speciellt Trolla som har såna modersinstinkter. Hon följde efter mig och undrade ungefär var jag hade gömt valpen.
Trolla var lite rolig tidigare under kvällen. Jag skulle ta ett skönt skumbad. Trolla kom in i badrummet och såg ett stort vitt monster!! När kom kommit fram och nosat så satt hon iaf vid kanten och pep! Vet inte om denna överbeskyddande hund trodde att det vita monstret skulle äta upp mig eller om hon ville hoppa i själv.
Imorgon åker jag nog till en annan kennel. Fler bilder kommer garanterat.
Bilder:














3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ så stor och SÖÖT! :D... Jätte fina bilder du lyckats ta på krabaten också! Va ska han heta? ;).. hihi.. Mirakel kanske? hihi...

Har också bilder i min db, på vovve! Dock kanske inte lika sött ;)...

Pyss på dig!

Anonym sa...

Åh så söt...jag vill också ha. Du får berätta hur det är på den andra kenneln sedan, och om ni får med er en annan valp hem...

Vi har precis ätit kvällsmål och ska gå tillbaka till våra små hundar som väntar.

Py, tove hälsar.

Anonym sa...

Visst de är bara att komma :D.. Skulle va skojigt men de tag nog några timmar för dig! ;D... Jag kan komma till er annars :D...

Trevlig helg på er också! Så ni sover alltså borta också... Vi ska ju som sagt ha instruktören imron *spännande* och sedan MH:t på söndag :D *glaaa, nervös*....

Vi höres!
PUSSAR, pussa tjejerna ifrån mig och Zeb också! :D
Ha a nice tripp Driver no2.