fredag 4 april 2008

Kennel Sanques

Imorse åkte jag och mina hundar ner en bit till kennel Sanques. Dom föder också upp springer och har just nu en kull på 9 stycken som är en vecka gamla. Vi ska vara här hela helgen. Förutom valparna och deras mamma finns också 3 vuxna tikar, 1 vuxen hane, 2 golden och 2 stycken valpar ca 3- resp. 4 månader.
Idag skulle dock hanen åka iväg för utställning i helgen och hanvalpen 3 månader skulle åka bort över helgen.
Dom bor ute på landet på en fin gård.
Jag fick hjälpa till lite med föning och så har jag mest bekantat mig med hundarna. Vi åkte också iväg till en djuraffär en sväng.
Trolla och Elvira har fått vara ute och lekt med några av hundarna. Trolla som annars är så barnslig har nog aldrig varit lugnare som med 3- resp 4 månaders valparna, Elton och Smilla.
Trolla bara stod stilla, förutom när valparna lekte med varandra. När dom började låta och någon "gjorde illa sig" så var hon där och ville rätta till men visste inte riktigt hur hon skulle göra...hon är ju för söt...riktig mamma.
Har tagit massa bilder, men batteriet tog slut så jag kan inte ladda in dom nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter...Älskar gårdar.
Roligt med Golden också. Frågfa om de har hörttalas om Kenneln Rossbourne...Där ifrån kom ju Ronja.
Py och ha det så bra.

Anonym sa...

Hej gumman:)
Mysigt att avra på en anna kennel med mass avlpar:D
Hur mår lille pöjken på andra kenneln då? Han är bara för söööt!!!
Vad roligt att Tollan går in i en mamma roll:) Fråga om hon vill adoptera Billy;)
Hoppas du och flickorna mår bra:D!!
Jag och freddie sitter i datasalen just nu men ska typ dra tillbaka till jourrummet nu:)
Ha det bäst! Pussar<3

Anonym sa...

Sötis Trolla då, kommer bli en toppen morsa om de får hända någon gång! Men de ska vi kanske inte prata om nu då hon är liten ;), hon får ju inte höra!

Skojigt med lite äldre valpar också! Vill också gosa och hjälpa till med puppies....

Pusss