onsdag 9 april 2008

Simning & valpgymnastik

Idag vaknade jag och tittade ut genom fönstret: sol!!! eftersom jag inte är här så länge till måste man ta vara på varje dag. Så jag bestämde mig för att ta Trolla, Elvira och Hedvig ner till stranden. Trolla hoppade glatt i vattnet. Jag tog en pinne och skulle kasta ut från bryggan, försökte få Trolla att gå i vattnet från stranden men hon skulle med på bryggan, hon brukar ju hoppa så inga problem tänkte jag. Hedvig följde med ut på bryggan, hon har nog inte simmat förut och inte hoppat från brygga. Trodde verkligen inte att hon skulle våga hoppa, men så fel man kan ha. Trolla hade redan hoppat och var på väg efter pinnen när jag ser Hedvig ta ett jätte skutt rakt ut! plums och så var hon i, hon blev nog lite chockad själv, men simmade i land. Jag var helt beredd ett tag att hoppa i efter henne, i fall jag skulle behöva "fiska upp" henne. Elvira ville också bada och fick också hämta pinnar. Trolla simmade flera gånger med Hedvig efter sig. Sen spranf dom och lekte som vanligt. Dom hann torka lagom till vi kom hem. Lämnade Trolla och Elvira i lägenheten och gick sen till villan. vi var ute nästan 3 timmar. Hedvig fick lite pälsvård och kloklipp och sen fick hon gå in i duschen och skölja av saltvattnet.

Igår var Siiri´s bror Lucky (?) här för lite trimning. Dom var jätte lika!! Tog kort när vi var klara och visade dom för Eva som sa: när fick hon så långa öron? (syftade på Siiri) Då sa jag att det var inte Siiri utan brorsan.

Idag har jag haft lite valpgymnastik. Lilla tjockisen äter bara och han är jätte stor nu. Så han måste röra lite på sig och använda benen. Han har fått kravla sig fram till Siiri istället för att hon lägger sig precis där han är. Puttat lite på honom så han rör sig blev också en övning.
Tittar ut genom fönstret precis när jag ska avsluta och ser att regnet öser ner, tur att vi passade på förut.

Nu ska Penny få lite uppmärksamhet så får ni kolla på lite bilder:


Siiri´s bror och Siiri

Trolla visar Hedvig hur man simmar.

Hedvig har inte riktigt fått till tekniken...


Trolla njuter av simturen.
Trolla hjälper till. Hedvig plaskar lite..


Elvira hämtade en pinne.
Alla efter en skön stund vid havet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket fint väder ni hade på promenaden! tjusiga bilder, ser härligt ut!
Joo Siiri och bror va lika hehe. :)

Hoppas valpgymnastiken gick bra hihi..

Puss