måndag 28 april 2008

Tre hundar i nercabbad bil

Idag var det skönt att få sova ganska länge. Mamma kom hem vid 9 när jag skulle gå upp. Så jag fick med en extra hund på promenaden så åkte mamma till jobbet.
På hemvägen från promenaden träffade vi några lekkamrater så Trolla fick leka av sig.
Sen fick jag bråttom till skolan...fick äta frukost/lunch, då var klockan 11.11 och tåget går 11.17, hade inte heller "kläder" på mig, hade en t-shirt och mjukisbyxor. Upp o byta om, stänga grinden ut till köket med hundar på olika sidor, kolla så nycklar, mobil och busskort fanns i jackan och sen var det bara o springa....hann faktiskt med tåget!

Åkte till Mörby efter skolan och blev hämtad av mamma.
Vi åkte bara hem och packade ihop lite saker och bytte bil. Sen åkte vi till ängsholmsbadet med hundarna som fick bada! Jag övningskörde och eftersom det var fint väder passade vi på att cabba ner. Undrar vad folk tror/tycker när dom ser vår lilla vita bil med två personer och tre hundar köra med nerfält tak...
Trolla tyckte, som vanligt, att det var jätteskoj o bada.
Betty, som inte har simmat förut, ramlade i från bryggan, men fick sen simma o hämta leksaker. Trolla simmade hela tiden och tog sen ett varv på gräsplanen. Elvira simmade också och fick i uppdrag att hämta en boll som flytit iväg.
Orkar inte lägga upp några bilder idag, fixar det imorgon..

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt med bad för flickorna :)...

Ja går heldag imorn, 8-15.. Du börjar nog senare än jag ;)..

Pyss

Anonym sa...

Härligt med bad:)
Mina hundar har bara doppat tassarna och ebnen än, dom har inte haft "sim premiär". Men nu börjard e bli så varmt så snart är det väl dags!
Vi ses imorgon , ser frajm emot bilder. Pussar<3