onsdag 23 april 2008

Dags att ta igen...

...dom dagar jag inte har skrivit. Det har varit full fart hela tiden så jag har inte hunnit skriva, eller snarare orkat. Ligger lite efter med sömnen, anledning: jo, studentskiva...
I måndags hade vår klass studentskiva, vilket varade till kl.3, sov väl vid 4 tiden och sen var det bara att gå upp kl.8....men vi hade jätte roligt på skivan.
Tyckte faktiskt att det var bra uppslutning av klassen "dagen-efter", kanske var för att vi hade en debatt som var betygsgrundande...alla förutom 2 stycken kom. Fast man kände sig rätt seg den dagen...inte hann jag sova så mycket sen heller...bara hem snabbt och sen ner till klubben för instruktörsmöte, hämtningen blev sen pga mamma var på hundkurs med Boopan. Efter skulle vi äta middag, somna kanske vid 23-tiden. Gick sen upp kl.6...och dagen skulle ägnas åt nationellt prov.
När jag kom hem gick jag och la mig...sov iaf 1½ timme. Sen åt vi och sen körde jag till crossbanan i upplands-väsby, min brorsa va där. På vägen hem åkte vi och släppte hundarna på flygfältet så dom fick springa av sig. Åkte också förbi och kollade på hunddagiset som jag var på praktik på i höstas, nån j****l (läs pyroman) har satt eld på huset så det var lite "bränt".

Hittade ett busskort imorse på hundpromenaden. Hade telefonnummer på baksidan som mamma ringde...det var en kille som cyklade från kyrkbyn till roslags näsby, det var bara att cykla tillbaka....han hämtade det i vår brevlåda och sen i eftermiddags kom han och plingade på och lämnade biobiljetter. Det var ju snällt, kul att folk uppskattar när man hör av sig iaf.

Lite nytt om hundarna kanske kan vara av intresse också?...la ett spår till Trolla i måndags morse med tanke att jag skulle gå det på eftermiddgen....hann inte rikitgt med det...inte igår heller, så vi gick det imorse. Båda fick gå spåret, lösa också, men dom hittade fram till klöven som hängde kvar. Sen är dom som småbarn, båda vill bära klöven hem...mamma är rättvis och låter barnen bära halva vägen var.. ;)

När vi skulle åka till crossbanan; jag tar hundarna och ska gå upp till bilen. Utanför har dom ju byggt en "skateboard park", så när jag går ut ser jag snabbt hur det cyklar en kille i 29:ans gång, precis då kommer en kille i fullfart på inlines som genar från 29:an till vår gång. Hundarna blir väldigt överaskade och intar försvarsposition och börjar skälla och morra (Elvira lös och Trolla i koppel), killen blir naturligtvis rädd, men har för hög fart för att hinna bromsa för att hinna bromsa framför oss, så han väjer och åker rakt in i husväggen. Allt händer ju på typ 3 sekunder...då har han lärt sig en läxa: åk inte i vår gång! haha....han såg lite chockad ut men sa ingenting. Man kan ju faktiskt ta det lugnt mellan husen (vi har max 2 meter mellan husväggen och förråden).

Nu ska vi sova lite...har sovmorgon, börjar vid 12-tiden, så vi kan sova till 9.
Puss o kram på er!

Inga kommentarer: