torsdag 24 april 2008

1993 & 2001..24 april

Dagens datum är lite speciellt. Den 24 april 1993 föddes vår första och älskade springer Wixey (Winner Ghost´s Original Star). Hon skulle alltså ha blivit 15 år idag! Grattis min älskade vän!
I höst har hon varit borta 5 år...tankarna går fortfarande tillbaka till henne..
I och med detta så har vi alltså haft rasen i 15 år! Måste säga att det känns bra att få haft en springer vid sidan 15 av 19 år!

Den 24 april 2001 föddes även Milton, min lilla dvärgvädur/(hund?). Han var en i gänget, så snäll, fin och lydig. Tyvärr blev hans liv inte så långt, han har varit borta i 2 år nu.

Ska försöka fixa bilder och lägga in här. På deras tid hade vi inte någon "hi-tech" kamera.

Önskar att alla jag känner hade fått lära känna dessa två underbara individer och älskade familjemedlemmar.



Idag hade jag sovmorgon och började 12.10, så jag kunde gå upp vid 9 och ändå ta en långpromenad med alla 3 hundarna.
Skolan var inte så ansträngande, behövde bara sitta i 3 timmar och lyssna på redovisningar.
Nu ska jag kanske ut och övningsköra lite.

Ha en underbar kväll i det fina vädret och pussa lite extra på era djur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade Wixey och Milton! Förstår helt och hållet att de va två alldeles speciella familje medlemar :)

Hann träffa Milton en liten snabbis när du hade honom i skolan faktiskt :). Väldigt tjusig och snäll kanin/hund :)

Pyss

Anonym sa...

Skickar en kram till Wixey och milton i himmlen<3 Milton har jag träffat, riktigt söt! Wixey har jag inte träffat tyvärr men jag har verkligen förstått hur speciell hon var för dig!
Love you<3