torsdag 27 mars 2008

Äntligen!

Måste bara börja med att skriva lite om Trolla.
Imorse var vi ute på en promenad som vi alltid är innan jag går bort till villan. I slutet av promenaden gick vi till gräsplanen för att träna lite. Trolla har inte varit så motiverad för lydnadsträning även fast hon kan fot, stanna kvar, inkallning och lite grunder. Men alla hundar gillar ju olika saker, min första springer Wixey var inte heller någon lydnadsstjärna men hon hade fart på agilityplanen, Elvira har haft lydnaden som inriktning och lite agility och andra saker emellan åt.
Så har jag tänkt att "Trolla måste bara mogna lite". Man behöver ju inte stressa.
Så idag när vi tränade lydnad så kändes det verkligen som det släppte...vi körde platsliggning (då är hon så söt för hon blir helt platt, hon lägger ner hela huvudet på marken. Vet att det är vissa som tränar att hundarna ska ligga så men det där har hon lärt sig själv.), sen körde vi fritt följ och hon hängde med hela tiden. Sen gjorde vi också ställande under gång (!)...hon va sååå duktig!!
Då kanske vi kan tävla nästa år..hehe..

Har lekt med hundarna på baksidan och tagit lite kort, nu när jag har med kameran. Solen skiner så vi ska snart gå ut..väntar bara på att Matilda ska komma.

Nu har jag varit ute med Hedvig. Vi har tränat lite snurra och fot. Vi har miljötränat och vart på ÖoB parkeringen. I skogen hittade vi en perfekt stock som Hedvig balanserade på. Tog lite kort men dom kommer imorgon för att batteriet tog slut så den ska ladda och sen ska bilderna in i datorn.

Siiri och Penny har också varit på promenad. Siiri tyckte det var riktigt trevligt eftersom det var någon som hade lagt ut mat till henne (?)...det var bröd som troligtvis var utlagt till fåglarna. Hon blev lite snopen när jag tog det ifrån henne. Bättre lycka nästa gång Siiri!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trolla is the new STAR!!! :D.. Klart ni kommer tävla nästa år :D om inte tidigare :D... Hoppas att ja och Zeb också kommer ut på lydnadsplanen någon gång, för tävling inte bara träning haha!

PUSS<3

Anonym sa...

Hej Camilla!
Filken fin blogg du har, och VILKA FINA HUNDAR!!
Mina föräldrar har en springer som brukar vara här på "weekend" lite då och då, dom är verkligen HUR härliga som helst! :)
Kolla gärna in en massa fina bilder på henne på min sida!

Hej från Anna