måndag 10 mars 2008

Bad & träning

Idag tog jag ut Hedvig först. Hon har vant sig att vi går ut först nu, så hon står och hoppar när jag kommer. Vi tränade lite och sen gick vi bort till Miatorp. Där hände det saker, vid ett bygge spelade dom hög musik så det ekade mellan husen, det tyckte Hedvig var lite läskigt. Sen kom det bussar, cyklar och massa annat. Men hon har blivit bättre sen första gången vi var ute. Sen tog vi bussen till Råå. Nu fick hon ju åka själv istället för med Elvira så man märkte att hon tog mer stöd från mig den här gången. När vi kom till Råå gick vi ner till stranden och doppade tassarna i vattnet, tränade lite på en gräsmatta och sen gick vi tillbaka till "gågatan", där gick det massa folk och någon som snickrade lite. Sen tog vi bussen tillbaka.

Gick in med Hedvig och skulle ta ut Siiri och Penny. Dom blev jätteglada men inte Hedvig som förstod att hon skulle vara kvar inne. Vi gick bara en vanlig promenad, men det var härligt att vara ute när det är sol.

När vi kom in var det dags för....Penny´s bad!
Penny blev inte direkt överförtjust när hon förstod att hon var den utvalda. Dom andra var naturligtvis lika glada som vanligt.
Det blev en ren Penny iaf. Tog lite kort men lägger nog upp dom imorgon.

Nu sover en trött Hedvig. En blöt Penny tvättar sig och Siiri ligger under min stol.

Ikväll ska Hedvig trimmas.
För övrigt tänkte jag försöka kolla på "Den unika hunden" (Vetenskapens värld) som går på
Svt 2 ikväll 20.00.



Bild från gårdagens utställningsträning med Hedvig:





Trimning av Molly:

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder! Kul att se dig "In action" ;) hehe... Hrm, missade de där på 2:an :'(.. Hade varit skoj och se...

Jag är på hundcentret denna vecka, rätt skoj! Dock ska jag upp kl. 04.00 imorn *gääääääsp* ska sova nu! Pussa flickorna ifrån mig :)

Pyss & Krym / Humlan