måndag 5 maj 2008

Idrottsdag

Idag var det idrottsdag i skolan. Alla 3:or skulle till Rudan och orientera, gå tipspromenad och laga mat i stormkök.
Min klass blev klar först! Vi hittade alla 4 kontroller på orienteringen och vid 2 av dom fanns det skatter i form av godis :).
Sen gick vi en tipspromenad som handlade om allemansrätten, där hade vi några fel..men men.
Klassen skulle orientera alla tillsammans och jag tror faktiskt att min klass hade roligast. Vi gick o sjöng i hela skogen och tog massa kort :)..Vår låt är: Who let the dogs out!
Sen blev det matlagning med hjälp av stormkök. Makaroner och köttbullar, brunsås, champinjoner och purjolök. Mycket gott.

Idag behövde jag inte ta ut hundarna på morgonen men vi gick ut på eftermiddagen. Jag la ett kort spår till Trolla som vi ska gå imorgon bitti. Trolla sprang in i hästhagen och fick naturligtvis en stöt av stängslet så hon blev lite ledsen..men sen gick det bra.


Bilder från idrottsdagen:



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja faktiskt va dagen väldigt rolig *tycka*... Ja tror också våran klass hade roligast, helt klart! Alla andra va så tysta och såg dystra ut i skogen :P...

Vi kanske inte hade den bästa dikten, men fan de bästa sångerna! ;D och absolut bästa gjädjen och sammanhållningen i klassen! :)

De kommer nog allt sakna HU-05 när vi springer vidare mot andra äventyr ;)...!

PYSS