onsdag 7 maj 2008

Gålö jaktstuga

Idag började jag skolan kl.13 så det blev en långpromenad med tre hundar innan.
Vi samlades utanför skolan kl.13 för att ta en taxi, som vår lärare hade sagt. Taxin var för övrigt en stor buss...och vi är bara 12 stycken i gruppen. Busschaffören var rolig och berättade massa saker som vi behövde veta..typ att vi kunde köpa läsk på bussen...
Aja, precis när bussen ska svänga in till Gålö jaktstuga var Freddie lite nervös..vi va tydligen ganska nära diket..haha..
Väl framme gick vi in i stugan och en tjej som heter Anna berättade om olika jakthundar. Sen gick vi ut och några fick lägga ett viltspår, ett släpspår med kanin och ett släpspår med vildsvinsklöv.
Det fick inte ligga så länge eftersom vi inte hade så mycket tid. Vår lärare hade med sig sin hund som fick gå släpspåren med några elever i snöret. Vi i hundklassen fick mest vara passiva eftersom vi har lagt och gått spår förut. Jag hade däremot med mig kameran idag så det blev några bilder. Krister, som är "gäst föreläsare", fick gå viltspåret med sin hund. Sen gick vi in i stugan och Krister berättade om sin jakterfarenhet och jaktminnen.
När vi sen skulle ta oss hem fick inte alla plats i bilarna, så jag och 3 till fick stanna och vänta till nästa runda. Kom till Handen terminalen vid 17.27, tåget går 17.28 så vi hann inte med..fick vänta till 17.43 och tåget gick riktigt sakta...trodde att roslagsbanan gick 18.25 och sen 18.55, kom till tekniska högskolan 18.30..och till min förvåning gick det ett tåg 18.40.
Mamma kom precis från hundpromenaden så jag visslade till och hundarna kom springandes, förutom Trolla som tog en "genväg" över fotbollsplanen innan hon kom till mig..hon trodde väl att jag spelade?..
Sen dag i skolan men rolig. Inte lika glad över att det är matte prov imorgon..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tkr synd om er som har prov imorgon... :(.. Matte är sååå tråkigt!!! Men håller tummarna! Låter som en riktigt rolig dag ju! Fasiken att ja inte kom och gjorde en "supriice!" haha!

Pyss

Anonym sa...

Okeey härligt! :D... Zeb blir överlycklig när han får bada hihi...

men de ÄR kallt! De vet jag iaf :P...
Nääe då ska inte glöma bytet ;)...
Försökte ringa dig nyss, angående det.. :P...

PYSS<3