lördag 26 juli 2008

Otur

Ja, känns som att jag har haft lite otur i några dagar nu...
Började med Trolla som fick vattensvans...det gick ju som tur va över av sig självt efter nån dag.
Men då till nästa hund..jag o mamma var ner till badet för att hundarna skulle få svalka sig i värmen. När vi nästan har badat klart så står Elvira bakom oss med ena tassen upplyft...kollade lite o såg först inget, men sen såg jag att det var lite rött...blod alltså. Då hade hon trampat på nån glasbit (bara för att nån idiot inte kan slänga en glasflaska efter sig i en papperskorg eller på annat vettigt ställe!!). Så då hade hon en skärsår på stora trampdynan på höger framtass.
Då var det bara o åka hem o fixa ihop det...
Som tur va så är såret inte så djupt så än så länge har vi tvättat o bandagerat själva (gick ju faktiskt djurvårdar utbildning på gymnasiet, nått har jag väl lärt mig? ;) )
Idag såg det fint ut, det har iaf gått ihop o det ser inte infekterat ut. *peppar, peppar..*

Men då när vi igår höll på med Elviras tass så är ju dom andra hundarna ganska söta o dom känner o förstår verkligen när nått är fel så dom skulle titta på Elvira o hennes tass o Trolla slicka lite i ansiktet på Elvira..så söt den hunden..
Men för att göra dagen ytterliggare lite intressantare så tar Trolla en geting i munnen!! *suck*..Inget hände som tur va men det kunde ha hänt nått illa..

Så till mig själv då som slog upp nageln på väg till badet så det börja blöda..ingen större händelse men iaf...

Hoppas på liteee bättre dagar nästa vecka, då drar jag o hundarna upp till Rättvik på Classic Car Week! Mysigt vi ska ha det..tälta med kompisar, kolla snygga bilar o sola/bada..

Idag har jag vart med kusinen o köpt lite blommor som jag ska ha o fixa blomsterarrangemang till kusinens barns dop imorrn.

Har inte tid o fylla i inlägget "Utmaning", ska försöka umgås lite med pojkvännen innan jag åker till Rättvik, han får va hemma o jobba ...

Kanske hörs nått innan jag åker, annars får ni rapport efter...

Fortsatt Trevlig Helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

trist me massa otur :S... inte roligt alls me vattesvans och uppskurna trampdynor.. :(...

Skoj me Rättvik! Så vovvarna skall med nu? :P.
Hoppas ni får de trevligt men de tror ja ni får :).

Hihi kul att läsa "pojkvännen" :P...
Haha!

Puss på dig lilla Wasowski