måndag 13 april 2009

Kurs

Idag är det dags för kurs igen. Kursen började förra veckan och är på 6 ggr.
Känner mig lite ringrostig, det va länge sen jag hade kurs, men det går bra.

Kursen är en ihopsatt kurs av två kurser, en ungdomskurs o en flyballkurs.
Förra veckan körde vi agility o flyball och idag hade jag tänkt ha en genomgång av freestyle.
Trolla o Elvira får agera visningshundar o så tränar vi lite själva efteråt. Trolla tycker det är såå roligt att va på träningplan o träna agility. Det är dock inte lika roligt när man bara får sitta still bara för att matte ska intstruera o hjälpa alla andra...tycker Trolla.
Piiran tar dock det hela med en nypa salt..hon anser sig vara pensionerad.
Det blir bra idag med en hund som kan o en som inte kan freestyle, bra att visa med :)

Igår åkte vi först en sväng till Lilla stockholm o tittade, men det va ingen höjdare. Tror att det bara va runt 50 st springrar anmälda o lokalen va inge speciell o inte försäljningen heller.

Men eftersom det va fint väder så åkte vi till pölen, you know, sandtaget med en sjö i mitten..gå tillbaka till förra sommarens inlägg så har ni bilder :)
Så hundarna fick springa o hämta lite dummies o Trolla gjorde årets första simtur :)
Elvira va också nere i vattnet men inte lika mycket som fisken Trolla...
När vi skulle åka därifrån så hoppade Elvira glatt in i bilen men Trolla satte sig en bit ifrån o ville absolut inte åka därifrån.

Hemma hos Fredrik har vi nnu byggt en ute rastgård till hundarna så dom kan vara i.

Nu ska jag packa ihop mina saker inför kursen, hörs o ses!

1 kommentar:

Tooe sa...

Kul med kurs:D
kan tänka mig att dom va lyckliga när dom fick springa i pölen:) Tänk vad härligt i sommjar, då kan man åka dit med hundar o picknick o bada massor:D
Puss o kraam.
p.s. tack för pop-cornen;)